14 oct. El DOP a St. Paul’s
El Departament de Psicopedagogia (DOP) del centre, format per tres psicòlogues, un psicopedagog i una logopeda amb rols específics i complementaris, es dedica a donar suport al desenvolupament emocional, acadèmic i social dels nostres estudiants.
Benestar
Amb el propòsit i compromís de potenciar l’Educació Emocional, el programa Connections visibilitza tres eixos interconnectats entre si: connexió amb un mateix, connexió amb els altres i connexió amb el món. Des de P3 fins a segon de batxillerat, a través de conferències, xerrades i tallers, treballem en el desenvolupament integral dels alumnes, fomentant el seu autoconixement, l’empatia i la comprensió de l’entorn.
Prevenció
El departament desenvolupa i supervisa programes i tallers per promoure la salut mental, prevenir l’assetjament escolar i fomentar habilitats de resiliència i gestió de l’estrès.
Des de fa 20 anys, impartim el mètode Mónica Toscano Prevention in Act, que ens ajuda a prevenir la violència a les aules i ofereix l’oportunitat de conèixer els nostres alumnes a través d’espais de diàleg.
Tutoria
El DOP orienta els docents en estratègies per identificar i prevenir problemes emocionals i conductuals en tutories personalitzades. El nostre mètode Sustainable Minds busca establir unes bases sòlides sobre les quals donar suport al coneixement d’un mateix i a la gestió emocional i social.
Intervenció i Assessorament
L’equip ofereix intervencions tant individuals com grupals per abordar problemes emocionals, conductuals i acadèmics.
En aquestes intervencions es realitzen avaluacions psicològiques, psicopedagògiques i del llenguatge per identificar dificultats d’aprenentatge, problemes emocionals i conductuals. Un cop fetes aquestes avaluacions, es personalitza la resolució dels problemes en funció de l’alumne i la seva problemàtica.
Desenvolupament de Programes Específics
L’equip del DOP s’encarrega de dissenyar programes per a estudiants amb altes capacitats, oferint-los reptes intel·lectuals addicionals.
De la mateixa manera, per a aquells alumnes amb necessitats especials, elabora plans de suport individualitzats (PAI) per assegurar-se que reben els recursos i l’atenció que necessiten.
Altres tasques de les quals s’encarrega el Departament estan relacionades amb els protocols específics per a estudiants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH), dificultats en el llenguatge i discalcúlia, i s’asseguren que aquests alumnes rebin les millors atencions adaptades a les seves necessitats.
En definitiva, el departament és essencial al centre per poder garantir que cada estudiant rebi el suport necessari per assolir el seu màxim potencial, tant en l’àmbit acadèmic com en el personal.