22 oct. Fusionant Tecnologia i Tradició
A mesura que les escoles de tot el món adopten les noves tecnologies, l’èmfasi s’ha desplaçat cada cop més cap a garantir-ne l’ús segur i equilibrat a l’aula a través d‘un model híbrid.
Introducció gradual de la tecnologia
A St. Paul’s això implica un enfocament progressiu de la tecnologia que fomenta les competències essencials en els alumnes més joves a través de l’aprenentatge pràctic i experimental, alhora que integra gradualment les eines digitals, com els iPads, a mesura que els alumnes avancen, fomentant tant la curiositat com les habilitats de pensament crític essencials per al seu èxit futur.
En línia amb les millors pràctiques mundials, el nostre enfocament progressiu introdueix la tecnologia de manera gradual, amb un accés limitat per als alumnes més joves i una integració cada vegada més gran a mesura que avancen a l’escola. Aquesta estratègia reflecteix les conclusions d’un estudi recent de McKinsey, el qual destaca que els resultats milloren quan la tecnologia és guiada pels educadors en comptes de ser lliurada directament als alumnes. El programa d’iPad 1:1 de St. Paul’s reflecteix el nostre compromís d’equipar els alumnes grans amb les eines digitals que necessiten, garantint alhora que aquest desplegament es gestioni amb cura per millorar l’aprenentatge a cada etapa McKinsey & Company.
Aprenentatge pràctic: clau per als més joves
El nostre enfocament del desenvolupament de la competència tecnològica comença amb un aprenentatge pràctic i experimental per als alumnes més joves, reflex de les investigacions que demostren la importància que els estudiants s’involucrin físicament en els materials d’aprenentatge. Aquest mètode, sovint anomenat «cognició corporal», suggereix que en manipular i interactuar amb els objectes, els alumnes aprofundeixen en la seva comprensió i en milloren la retenció. Por exemple, els alumnes més petits de St. Paul’s imparteixen activitats pràctiques amb instruments com microscopis, trencaclosques i prismàtics, fet que els permet explorar conceptes científics de forma tangible i establir les bases del pensament crític i la capacitat de resoldre problemes.
La investigació destaca que l’aprenentatge pràctic també fomenta la creativitat, la consciència espacial i la capacitat analítica, que són essencials a mesura que els estudiants avancen en matèries més complexes com ara la robòtica, la programació i STEM. En interactuar físicament amb el material didàctic, els alumnes aprenen competències clau com l’estructura, la seqüència i el raonament lògic. Aquesta primera exposició a la resolució de problemes no només desperta la curiositat, sinó que dona suport al desenvolupament d’habilitats de pensament crític crucials per a les seves futures activitats acadèmiques.
Cap a un Model Híbrid Progressiu
El compromís de St. Paul’s amb un model híbrid progressiu garanteix que la tecnologia serveixi com a eina educativa valuosa i no com a substitut de l’aprenentatge tradicional. En fomentar les experiències pràctiques per als alumnes més joves, no només desenvolupem les habilitats bàsiques, sinó que també encenem la passió pel descobriment i la investigació.
A mesura que els nostres alumnes passen a una major integració de la tecnologia, estan més ben preparats per enfrontar-se als reptes del futur, desenvolupant les habilitats necessàries al panorama digital actual. Aquest enfocament holístic permet als nostres alumnes convertir-se no només en usuaris competents de la tecnologia, sinó també en ciutadans digitals responsables preparats per prosperar en un món en evolució constant.