Girls supporting girls: abordant el fenomen de les Mean Girls

A St. Paul’s, estem compromesos a fomentar un entorn escolar positiu i de suport. Com a part del nostre Programa de Benestar, oferim als estudiants oportunitats d’aprenentatge valuoses que promouen la bondat, la confiança i el respecte entre iguals. Un dels nostres enfocaments principals és abordar el comportament de les Mean Girls i fomentar les Positive Vibes per garantir una cultura d’inclusió i suport. Aquest aspecte del nostre programa s’ha desenvolupat en col·laboració amb Susie Page, Cap de Orientació de la nostra escola associada, The Pennington School. 

Entenent el comportament de les Mean Girls 

Explorem diferents formes de comportament desagradable, que sovint poden ser subtils però profundament impactants. Un concepte clau que tractem és el gaslighting, on algú manipula una altra persona perquè dubti dels seus propis sentiments o de la seva realitat. Això pot fer que la persona afectada se senti confosa i impotent, per això és important reconèixer i assenyalar aquest tipus de comportament. 

També destaquem la diferència entre accions intencionades i accidentals. De vegades, paraules feridores o l’exclusió es produeixen sense mala intenció, però l’impacte continua sent significatiu. Aprendre a reflexionar sobre les nostres accions i les seves conseqüències ens ajuda a construir relacions més fortes i empàtiques. 

De testimoni a defensor/a 

Un dels principals objectius del nostre Programa de Benestar és donar als estudiants les eines per passar de ser simples espectadors—que presencien comportaments desagradables però no actuen—a ser defensors actius, que donen suport i protegeixen els seus companys. Animem a utilitzar les 4D de la Intervenció, que ofereixen maneres pràctiques de respondre al comportament negatiu: 

  • Dirigir-se directament: Confrontar el comportament de manera respectuosa i ferma. Exemple: “Això no està bé. Para, si us plau.” 
  • Delegar: Buscar ajuda d’un professor, mentor o adult de confiança quan la intervenció directa sigui difícil. 
  • Distraure: Desactivar la situació redirigint l’atenció o canviant de tema per interrompre el comportament negatiu. Exemple: Fer una pregunta inesperada a la persona afectada o iniciar una nova activitat. 
  • Demorar: Si l’acció immediata no és possible, comprovar com està la persona afectada més tard i oferir-li suport. Exemple: “Estàs bé? Vols parlar del que ha passat?” 

Triant actuar, fins i tot en petits gestos, els estudiants poden generar un efecte en cadena que marqui la diferència dins la comunitat escolar. 

Fomentant interaccions positives 

El nostre Programa de Benestar a St. Paul’s està dissenyat per ajudar els estudiants a desenvolupar resiliència emocional, empatia i relacions positives. Mitjançant tallers, debats i iniciatives col·laboratives, els proporcionem eines i estratègies per afrontar desafiaments i promoure un entorn respectuós i inclusiu. Treballant junts, continuem construint una cultura escolar on cada estudiant se senti valorat, recolzat i amb el poder de prosperar. 

Mitjançant l’educació i el diàleg obert, estem formant una generació que valora el respecte, la inclusió i les amistats genuïnes. Continuem donant-nos suport mútuament i fent de la bondat la norma a St. Paul’s! 

girls

També et pot interessar…

VOLS VISITAR-NOS?

Emplena el formulari per programar una visita personalitzada.
Desplaça cap amunt