Ley de transparencia St. Paul’s

1.- Missió de l’entitat

La missió i l’esperit de la Fundació Privada St. Paul’s és l’educació de les futures generacions.

2.- Fins o finalitats

La Fundació té per objecte promoure, finançar, subvencionar, desenvolupar o divulgar activitats de caràcter docent o cultural del col·legi St. Paul’s School, així com d’altres activitats relacionades amb l’educació, la docència i la cultura. Aquestes activitats es podran dur a terme actuant directament sobre les persones, els mitjans o les entitats.

3.- Activitats

Per a la consecució dels fins fundacionals, la Fundació desenvolupa les activitats que el Patronat considera necessàries directament i/o en col·laboració amb altres entitats, institucions o persones, d’acord amb el que estableix la normativa sobre fundacions. En concret, a fi de dur a terme la finalitat fundacional, la Fundació desenvolupa les activitats que, sense ànim exhaustiu, s’enumeren a continuació:

  • Ensenyament reglat d’Educació Infantil, Primària, Secundaria Obligatòria i Batxillerat.
  • Serveis escolars tals com menjador escolar, assegurances, etc.
  • Activitats extraescolars de tipus cultural, educatiu o esportiu.

Les activitats relacionades amb els fins fundacionals s’han de dur a terme segons les normes que les regulen específicament, mitjançant l’obtenció, si escau, dels permisos o llicències pertinents.

4.- Adreces de correu postal i electrònic

Correu postal:

St. Paul’s School
Av. Pearson, 41
08034 – Barcelona

Correu Electrònic:

secretaria@stpauls.es

5.- Composició dels òrgans de govern i de l’equip directiu

L’òrgan de govern de la Fundació es el seu Patronat.

Membres del Patronat
En José Mª. Rifà Soler President de la Fundació Privada St. Paul’s
En Javier Asensio Grau Vicepresident de la Fundació Privada St. Paul’s
En Melcior Oller Miró Tresorer de la Fundació Privada St. Paul’s
En Ignacio Mercadé Vila Secretari de la Fundació Privada St. Paul’s
Na Gisela Valderrama Lombarte Vocal de la Fundació Privada St. Paul’s
Na Patricia Font Gorgorio Vocal de la Fundació Privada St. Paul’s
Na Patricia Carranza Pollero Vocal de la Fundació Privada St. Paul’s
Na Laura Valentí Saenz Vocal de la Fundació Privada St. Paul’s
En Gonzalo Casacuberta Marsans Vocal de la Fundació Privada St. Paul’s

La Directora General, a càrrec de la direcció executiva de la Fundació és:

Claire Neely Directora General

6.- Estatuts, Informe d’auditoria, Estats financers i Memòria Econòmica

7.- Resultat de les activitats acomplertes

La activitat educativa realitzada per la Fundació durant els cursos 2020-21, 2021-22, 2022-23 i 2023-24 es pot dividir en dues àrees:

  • Formació Concertada:
    • Educació infantil: P3, P4 i P5.
    • Educació primària: PRI1, PRI2, PRI3, PRI4, PRI5 i PRI6.
    • Educació secundària obligatòria: ESO1, ESO2, ESO3 i ESO4.
  • Formació no subvencionada o concertada:
    • Batxillerat: BTX1, BTX2.

L’activitat principal de la Fundació ha estat la gestió, de manera conjunta amb al Fundació Pearson, de l’escola St. Paul’s School de Barcelona.

Dins l’àmbit territorial de Barcelona és on s’ha realitzat la totalitat de l’activitat educativa dels exercicis referits.

8.- El codi de bon govern i bones pràctiques de gestió:

9.- El col·lectiu de persones beneficiàries ateses:

Podran ser beneficiaris de la Fundació aquelles persones que estiguin dintre del seu objecte i finalitat o qualsevol altres que el Patronat pugui determinar amb caràcter discrecional, de forma que ningú pugui al·legar, ni individualment ni col·lectivament, davant la Fundació cap dret d’ús ni gaudir dels beneficis o ajudes que la Fundació confereixi, ni imposar la seva atribució a persones determinades.

L’elecció dels beneficiaris s’ha efectual pel Patronat amb criteris d’imparcialitat i no discriminació entre les persones que reuneixin les circumstàncies següents: formar part del sector de població atès per la Fundació i demandar la prestació o servei que la Fundació ofereix.

En concret i pel que fa a les unitats concertades els criteris de selecció han estat aquells recollits a la normativa de la Preinscripció aplicable a cada curs escolar.

El nombre d’usuaris de les activitats de la Fundació durant els diferents cursos escolars ha estat:

CURS 2020-21CURS 2021-22
EtapaDonesHomesTotal
Infantil8368151
Primària145160305
ESO103119222
Batxillerat5269121
Total383416799
EtapaDonesHomesTotal
Infantil7376149
Primària152156308
ESO107121228
Batxillerat4666112
Total378419797
CURS 2022-23CURS 2023-24
EtapaDonesHomesTotal
Infantil7178149
Primària158150308
ESO112116228
Batxillerat5464118
Total395408803
EtapaDonesHomesTotal
Infantil6483147
Primària161138299
ESO106126232
Batxillerat5364117
Total384411795

10.- Memòria anual d’activitats i Programació anual amb les línies d’actuació estratègica:

11.- Els concursos, els contractes i les licitacions

La Fundació rep subvencions oficials de l’explotació econòmica relacionades amb aquelles línies d’ensenyament que tenen signat un Conveni de Concert Educatiu amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La vigència d’aquests Concerts Educatius es detalla a continuació:

  • Educació infantil: del curs 2018-19 fins al curs 2021-22, ambdós inclosos.
  • Educació primària: del curs 2020-21 fins al curs 2025-26, ambdós inclosos.
  • ESO: del curs 2018-19 fins al curs 2021-22, ambdós inclosos.

Durant el curs 2016-17 la Fundació també va rebre una subvenció destinada a la contractació d’una vetlladora per alumnes amb necessitats educatives especials.

L’import de totes les subvencions rebudes, per tots els conceptes, corresponent als diferents cursos escolars es detalla a continuació:

  • Curs 2020-21: 2.186.311,78€
    • Concert Educatiu – Pagament Delegat: 1.997.084,94€
    • Concert Educatiu – Despeses de Funcionament: 189.226,84€
  • Curs 2021-22: 2.304.625,66€
    • Concert Educatiu – Pagament Delegat: 2.104.064,42€
    • Concert Educatiu – Despeses de Funcionament: 200,.561,24€
  • Curs 2022-23: 2.353.303,79€
    • Concert Educatiu – Pagament Delegat: 2.101.064,47€
    • Concert Educatiu – Despeses de Funcionament: 252.239,32€
  • Curs 2023-24: 2.448.923,37€
    • Concert Educatiu – Pagament Delegat: 2.157.991,11€
    • Concert Educatiu – Despeses de Funcionament, beques menjador i pla de xoc: 290.927,26€

12.- L’informe anual del codi de conducta

El Patronat de la Fundació ha pres consciència del Codi de conducta de les entitats sense afany de lucre per la realització d’inversions financeres, acordat el 20 de novembre de 2003, pel Consell de la Comissió Nacional del Mercat de Valors, comprometent-se a seguir les regles específiques a les que s’han d’ajustar les inversions financeres en base a l’esmentada normativa.

L’Entitat a l’hora de seguir aquest codi de conducta ha tingut en compte:

  1. Les inversions en valors mobiliaris i instruments financeres s’han realitzat en valors en l’àmbit de supervisió de la C.N.M.V.
  2. A efectes del que disposa aquest codi, es consideren valors mobiliaris i instruments financeres aquells compresos en l’article 2 de la Llei del Mercat de Valors, així com les participacions en institucions d’inversió col·lectiva.

Selecció d’inversions:

Es valora i es vigila sempre que es produeixi l’equilibri necessari entre la seguretat, liquiditat i rendibilitat que ofereixen les diferents posicions d’inversió, atenent les condicions del mercat en el moment de la contractació.

D’altra banda, també es diversifica el risc corresponent a les inversions. A més, i amb l’objecte de preservar la liquiditat de les inversions, l’Entitat porta a terme les seves inversions en valors o instruments financers negociats en mercats secundaris oficials.

L’Entitat no ha portat a terme inversions especulatives: vendes a curt, futurs i opcions, excepte que aquests fossin amb la finalitat de cobertura, o qualsevol altra inversió de naturalesa anàloga.

Scroll al inicio